Ledande tomatproducent i norra Italien investerar i avancerad LED-teknik för att öka avkastningen och förbättra växtkvaliteten (GOTHENBURG, Sverige / SAN FRANCISCO, CA, 17 augusti 2017 – Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRSTNORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, tillkännager en ny order från Heliospectras italienska återförsäljare Ageon S.r.l. Ordern går till en av Italiens ledande kommersiella tomatodlare Gandini Antonio S.S. i norra Italien. Målet med installationen är att förbättra växtkvaliteten och öka avkastningen. Ordern värderas till 805 000kr (99 000 USD).

Ordern inkluderar Heliospectras nya belysningslösning E50 serien. En 500 Watt slitstark högspännings LED-belysningslösning i industristandard, utvecklad för att komplettera Heliospectras kommersiella produktportfölj. E50-serien minskar kraftigt energi- och användarutgifterna jämfört med traditionella högtrycksnatriumlampor (HPS) som ofta används i kontrollerade odlingsmiljöer.

– Vi börjar nu se resultatet av vår satsning gentemot kommersiella producenter inom livsmedelsindustrin, samt vår satsning på att bygga starka partnerskap med välkända lokala återförsäljare. Genom att introducera vår nya högspänningslösning E50-serien kan vi vända oss till ett segment som vi hittills inte har kunnat betjäna. Kommersiella odlare, som vår nya kund Gandini Antonio, förstår värdet och affärsfördelarna med att uppgradera till LED-belysning, säger Ali Ahmadian, VD för Heliospectra.

Installationen blir den första av E50-serien i Europa. Leverans kommer att ske under början av fjärde kvartalet och kommer synas i räkenskaperna under tredje- samt fjärde kvartalet.

Om Ageon S.r.l

Ageon är ett företag beläget i Cuneo (Piemonte, Italien). Ageon har sedan starten grundat sig på Covered Agriculture Market. Vår vision är att vara en “lösningsleverantör” för våra kunder och etablera ett starkt partnerskap för att skapa bästa möjliga resultat för produktionen. Ageon erbjuder ett brett sortiment av produkter och konsultverksamhet för odlare inriktade på kontrollerade odlingsmiljöer. För mer information besök www.ageon.it eller ring – +39 (0) 171 348114

Följ Heliospectra: