Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRSTNORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, meddelar en sjätte order från ett globalt Fortune 500 AgTech-bolag. Följande order inkluderar Heliospectras E60-serie och signalerar att ledande AgTech-bolag fortsätter standardisera med Heliospectras beprövade LED-lösningar. Ordern som är värderad till ca 2 723 000 kronor ($328 482 USD) kompletterar fem tidigare order från den här kunden under 2015 och 2017.

– Det är spännande att se ledande branschföretag standardisera på Heliospectras produktportfölj, säger Ali Ahmadian, VD Heliospectra. Våra AgTech-kunders forskningsresultat är med och påverkar framtiden för kommersiell livsmedelsproduktion och motiverar en övergång till LED-teknik världen över.

Heliospectra förser AgTech-bolag med belysningslösningar som tillgodoser ett brett utbud av kommersiella odlings- och forskningsapplikationer. Deras hållbara, beprövade LED-belysningslösningar producerar högkvalitativa grödor och erbjuder odlare kontroll och standardiserade avkastningar.

– Kvaliteten på våra produkter garanterar odlare pålitliga och hållbara lösningar för odling i växthus och inomhusmiljöer, förklarar Ahmadian. Oavsett om våra AgTech-kunder använder vårt optimerade statiska spektrum eller vårt fullt justerbara spektrum är de medvetna om att de implementerar marknadens mest avancerade belysningslösningar.

Ordern kommer att levereras samt synas i räkenskaperna under fjärde kvartalet.