(GÖTEBORG, Sverige / SAN FRANCISCO, CA, 2 november 2018) – Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRSTNORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, tillkännager en ny order från ett globalt Fortune 500 AgTech-bolag. Företaget som är baserat i Nordamerika är sedan tidigare kund hos Heliospectra. Fortsättningsordern är på Heliospectras EOS-serie och ordervärdet är 1,2 miljoner SEK (134 850 USD).

Möjligheten att uppnå högsta kvalitet på grödorna under hela tillväxtcykeln är avgörande för växtforskares framgång och fortsätter att skynda på adoptionen av LED-teknik över hela världen.

“AgTech-bolag runt om i världen gör stora investeringar i belysningslösningar och andra resurser. En jämn tillförlitlig prestanda är av största vikt när man genomför tester på olika grödor inom samtliga forskningsapplikationer. Vi är stolta över kvaliteten på våra produkter och den tillförlitlighet våra produkter förser våra AgTech-kunder med“, säger Ali Ahmadian VD Heliospectra.

Heliospectras EOS-serie skapar tydliga affärsmässiga fördelar för odlingsteam och forskare runt om i världen. Det optimerade ljusspektrat gör det möjligt för odlare att förbättra kvaliteten på växterna, påskynda skörden och produktionscyklerna och samtidigt ge en jämn och standardiserad avkastning 365 dagar om året.

Ordern kommer att vara synlig på konton, samt levereras under Q4 2018.