(GÖTEBORG, Sverige / SAN FRANCISCO, CA, 5 april 2018) – HeliospectraAB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRSTNORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, annonserar en andra order från deras återförsäljare Griffin Greenhouse Supplies för en odlingsanläggning av cannabis i New England. Ordern är på Heliospectras E60-serie fullspektrums LED-belysningslösning och värderas till ca 4,6 miljoner kronor (549 000 USD). Leverans kommer att ske och vara synlig i räkenskaperna under tredje kvartalet 2018.

– Heliospectra uppskattar möjligheten att samarbeta med Griffin. Deras team fortsätter att bygga starka och pålitliga relationer med kunder och kommersiella odlare i Nordamerika, säger Ali Ahmadian VD för Heliospectra. Vi ser fram emot att samarbeta med Griffin och vår kund i New England och med hjälp av Heliospectras beprövade och hållbara LED-belysningsteknik säkerställa en effektiv produktion och grödor av högsta kvalitet.

Heliospectras högintensiva E60-serie med C-platta har ett optimerat spektrum framtaget för blommande växter. Tekniken har utvecklats i samarbete med några av världens ledande kommersiella odlare för att ge odlare konsekvent hög avkastning året runt, möjligheten att snabba på produktionen och en överlägsen kvalitet på plantorna.