(GÖTEBORG, Sverige / SAN FRANCISCO, CA, 4 mars 2019 – Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRST NORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, har utsett Hans Naess till ny CFO för Heliospectra AB. Hans har agerat interim CFO sedan 24 september 2018 och tillträdde som CFO med start den 1a mars 2019.

Hans har 30 års erfarenhet som revisor, CFO och ekonomichef för globala marknadsledande företag inklusive CMA-CGM, Zimmer Biomet, Global Blue och PWC. Han kommer närmast från en tjänst som ekonomichef inom Volvo Bussar.

– Heliospectra har en portfölj i världsklass bestående av belysningslösningar, kontrollsystem och tjänster helt fokuserade på att hjälpa odlare att på ett hållbart sätt öka avkastningen och producera grödor av högsta kvalitet. En strategi som har gjort dem till en ledare inom greentech och odlingslösningar. Genom att lägga till finansiella tjänster kommer vi att kunna arbeta ännu närmare odlare runt om i världen och stödja dem i den dagliga driften. Jag ser fram emot att fortsätta jobba med teamet och bidra till en lönsam tillväxt för Heliospectra, säger Hans Naess, CFO Heliospectra AB.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Hans till vår ledningsgrupp. Han har solid erfarenhet inom ekonomi och en bakgrund som återspeglar företagets kultur. Hans fokus på finansiell stabilitet och drivkraft när det kommer till att utveckla och bygga finansiella tjänster gör honom till en stark ledare och tillgång för företaget allteftersom vi fortsätter vår expansion under 2019 och framåt, säger Ali Ahmadian, VD Heliospectra AB.

Hans Naess har agerat interim CFO sedan den 24e september 2018 och tillträdde rollen som CFO för Heliospectra den 1a mars 2019.