Odlare ökar produktionstakten och intäkterna tillsammans med LX601C

Heliospectra AB (publ), världsledande inom intelligent ljusteknik för kontrollerad miljö, växtforskning och växthusodling, är glada att meddela att Green Leaf, en nyligen licensierad cannabisodling anläggning i Alaska i USA, valde att investera i Heliospectras LED belysningssystem. Green Leafs ägare och driftschef, Aaron Bean, bestämde sig för ett system med Heliospectras LX601C LED lampor baserat på att det är den enda produkten på marknaden med den kraft och mångsidighet för att stödja varje steg av cannabis tillväxtcykeln.

– Vi valde Heliospectra för att odla cannabis av den högsta kvaliteten för våra kräsna köpare. Oberoende odlares rapporter visar att Heliospectra systemet accelererar skörden med 5-14 dagar. Det innebär mer produktion och mer intäkter för Green Leaf, säger Aaron Bean, ägare av Green Leaf.

LX601C är marknadens främsta produkt för inomhus (sole-source) belysningstillämpningar, däribland installerat i världens största inomhus LED drivna cannabisodling anläggning. Den optiska fördelningen av 630W fixturen tillåter lampan att vara nära växten medan en bred, jämn ljusfördelning bibehålls. Avancerad ljusspektrum kontroll ger odlarna möjligheten att manipulera varje våglängds ljusintensitet, vilket skapar en optimal växtmiljö genom hela tillväxtcykeln. Odlare rapporterar en snabb avkastning på investeringen som en följd av den ökade produktionstakten genom att minska blomningstiden samt möjligheten att halvera ventilationskostnaderna.

– Cannabis branschledare som Aaron Bean räknar snabbt ut att Heliospectras lösning är deras snabbaste väg till maximala intäkter. När du kombinerar förmågan att accelerera skördar av grödor med högsta kvaliteten tillsammans med 50-70% el- och ventilationsbesparingar, är det lätt att se varför Heliospectra är inte bara den mest tekniskt avancerade lösningen, utan det är också det mest kostnadseffektiva valet. Vi är glada att kunna hjälpa Green Leaf uppnå sin skörd prestanda och finansiella mål. – Caroline Nordahl Wells, vice president, sälj och marknadsföring för Heliospectra.

Göteborg 2016-07-26