GÖTEBORG, Sverige / SAN FRANCISCO, CA, 20 februari 2019 Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRST NORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, tillkännager idag nylanseringen av heliospectras tekniska tjänsteerbjudande under helioCARE™. Heliospectra erbjuder idag ett team av experter och en rad tekniska tjänster utformade för att hjälpa odlare och företag att öka avkastningen, accelerera skörden och uppnå standardiserade produktionscykler till en hög kvalitet året runt.

Heliospectras breda utbud av LED-belysningslösningar, tekniska tjänster och ljusstyrningssystem helioCORE är baserat på lång erfarenhet av att arbeta med LED-belysning och växtodling i olika växthus- och inomhusmiljöer. I över ett decennium har Heliospectra-teamet forskat och genomfört mer än 1 200 ljusspektrumsprov och forskningsstudier i företagets eget växtlab.

Tjänster som nu kommer att omfattas under helioCARE™ inkluderar: ljusanalyser, ljusplanering och anpassade ljusstrategier, installationsdesign och installationssupport, utbildningar inom växt och ljus optimering för odling, växt- och ljuskonsultationer samt kommersiell växtforskning och pilotprojekt.

– Heliospectras team av experter har erfarenhet av och kunskap inom växtforskning och belysningsteknik för forsknings- och kommersiella odlingsmiljöer. Vårt helioCARE-program gör den kompetensen tillgänglig för odlingsindustrin och erbjuder ett brett sortiment av nyckelfärdiga tjänster med fokus på att hjälpa våra kunder uppnå produktionsmål och göra det möjligt för dem att fokusera på sin verksamhet och kärnkompetens, säger Hanna Rüdel, Vice President of Technical Services Heliospectra.

För mer information om våra LED-belysningstjänster, helioCORE kontrollsystem och helioCARE tjänsteportfolio besök www.heliospectra.com, eller kontakta oss på sales@heliospectra.com.