Chippewa Tribal Organiszation satsar på marknadsledande LED-teknik för ökad avkastning och förbättrad kvalitet Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLSPY, FIRSTNORTH: HELIO), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, meddelar en ny order från Sokaogon Medicinal Corporation (SMC) i Mole Lake, Wisconsin. Sokaogon Medicinal Corporation inriktar sig på industriell hampodling för medicinskt bruk. Ordern värderas till 1 948 186kr (232 704 USD).

Sokaogon Medicinal Corporation är ett etablerat företag i Sokaogon Chippewa Community, med planer på att processa och tillverka CBD-olja för behandling av epilepsi och andra anfallsframkallande sjukdomar. Anläggningen kommer att installera Heliospectras E60-serie LED-lampa med optimerat spektrum för att säkerställa en hög kvalitet och avkastning.

– Heliospectra erbjuder oss en robust och hållbar belysningslösning som klarar av de hårda krav en kommersiell odling medför, säger Jimmy Landru, ordförande och VD vid Sokaogon Medicinal Corporation. En hög ljuskvalitet och en enhetlig fördelning av ljuset som når ner genom plantans grenverk är avgörande för plantans tillväxt. Heliospectra uppnår det och tillåter oss att standardiserande medicinska profiler och förse patienter med ett förutsägbart och repeterbart resultat.

Sokaogons odlingsanläggning består av både vegetativa- och blommande rum. Heliospectras LED-belysningslösningar är designade för att driva på fotosyntesen och kommer att appliceras under växtens hela produktionscykel för att säkerställa en högkvalitativ slutprodukt.

– Odling av hampa kräver en pålitlig belysningslösning för att standardisera kvaliteten på växt- och slutprodukt. Våra LED-belysningslösningar har bevisat att de inte bara uppfyller, utan även överstiger, de krav som kommersiella odlare ställer på hållbarhet och avkastning, säger Ali Ahmadian VD Heliospectra. Vi välkomnar möjligheten att samarbeta med Sokaogon Medicinal Corporation och utvecklingen av deras holistiska odlingsmetod och resurseffektiva affärsmodell.