Heliospectra AB (publ), världsledande inom intelligent ljusteknik för kontrollerad miljö, växtforskning och växthusodling, meddelade idag att University of Sydneys Centre of Carbon, Water and Food har valt att investera i Heliospectras intelligenta LED belysning (https://www.heliospectra.com/led-grow-lights-applications) till ett värde av 823 601 SEK ($ 90 800 USD).

University of Sydney har varit kund hos Heliospectra sedan 2013. Deras Centre of Carbon, Water & Food har nu valt att uppdatera den befintliga växtbelysningen i deras kontrollerade odlingskammare med Heliospectras intelligenta LED växtbelysning LX601C.

“Heliospectras toppmoderna belysningssystem är erkänt världen över för att leverera värde till odlare och forskare genom att förse dem med största möjliga flexibilitet och kontroll under plantans tillväxt”, säger Christopher Steele, COO. “Vi är stolta över vårt utökade samarbete med ledande forskningsinstitutioner över hela världen, inkluderat University of Sydneys Centre for Carbon, Water and Food.”